۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۳

اولین سد خاکی شهرستان سامان افتتاح شد/ جلوگیری از ورود رسوبات به رودخانه زاینده رود

اولین سد خاکی شهرستان سامان افتتاح شد/ جلوگیری از ورود رسوبات به رودخانه زاینده رود

سامان – خبرگزاری مهر: مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان از افتتاح اولین سد خاکی( بند سنگی و ملاتی)" دره بابا علی" در شهرستان سامان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن قاسمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح بند سنگی – ملاتی دره بابا علی با اشاره بر اینکه اعتبار این پروژه 800 میلیون ریال بوده است، اظهار داشت: حجم عملیات 600 متر مکعب است.

وی با اشاره بر اینکه حجم بتن شماره یک 25 متر مکعب و حجم بتن شماره دو 11 متر مکعب بوده است، بیان داشت: عملیات خاکبرداری بند یک 67 کیلومتر و عملیایت خاکبرداری بند دو 70 متر مکعب بوده است.

قاسمی با بیان اینکه عملیات سنگ کاری بند یک 331 متر مکعب و عملیات سنگ کاری بند دو 259 متر مکعب بوده است، اذعان داشت: نما سازی بند یک 157 متر مربع و نماسازی بند دو 201 متر مربع بوده است.

 سد خاکی دره باباعلی از نفوذ رسوبات به رودخانه زاینده رود جلوگیری می کند

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان با بیان اینکه آبخیزداری، ضامن احیاء پوشش گیاهی در جامعه است، بیان داشت: این بند سنگ ملاتی در مسیر دره باباعلی کاهکش احداث شده است.

بهمن قاسمی بیان داشت: این سد خاکی از فرسایش خاک در کنار آبراهها جلوگیری می کند و در مواقع سیلاب سیل را کنترل و از همه مهم تر از نفوذ رسوبات به رودخانه زاینده رود جلوگیری می کند.

وی اذعان داشت: این سد اولین سد خاکی در شهرستان سامان است که به امتداد این سد چهار سد دیگر به طول یک کیلومتر تا یک و نیم کیلومتر احداث می شود.
 

کد خبر 2252746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha